آموزش UI/UX
نام دوره: UI/UX
مدرس: امید فتاحی
تعداد جلسات: 14
وضعیت دوره: تمام شده
مدت زمان: 21 ساعت
سطح: از مقدماتی تا پیشرفته
نوع آموزش: خصوصی
فضای آموزش: حضوری و مجازی
توضیحات تکمیلی
رابط کاربری یا UI چیست؟
آموزش ui/ux را میتوانید با ما به راحتی فرا بگیرید، در اینجا نکات زیادی برای اطلاعات بیشتر شما در رابطه با طراحی UI/UX آورده شده است.
کلمه UI مخفف عبارت User Interface در زبان انگلیسی میباشد که در زبان فارسی آن را “رابط کاربر” یا “واسط کاربر” معنی میکنند.
یک رادیو پخش اتومبیل را در نظر بگیرید، دکمههایی که شما با استفاده از آنها صدا را کم و زیاد میکنید، متن و آیکونهایی که با استفاده از آنها کاربرد محصول را درک میکنید و… رابط کاربری محصول را تشکیل میدهند.
رابط کاربری مجموعه از المانهای دیداری (مواردی مانند دکمهها، متنها، رنگها و…) به معنای ابتدایی ظاهر هر سایت است.
اهمیت رابط کاربری
بیشتر افراد رابط کاربری یا UI را امری ضروری در طراحی میدانند اما واقعیت این است که خیلی از افراد هنوز دلیل اهمیت رابط کاربری را نمیدانند. بنابراین دانستن اهمیت رابط کاربری یکی از موارد مهم در رابط کاربری میباشد. همانطور که اشاره کردیم به طور کلی رابط کاربری برای توجه به نیازهای کاربران ایجاد شده است. کارکردن روی رابط کاربری است که میزان تعاملات کاربر را افزایش میدهد. پس توجه به رابط کاربری برای رفع نیازهای کاربر و همچنین ایجاد تعاملات موثر بین کاربران مهم است. وقتی بتوان با کمک رابط کاربری تعادلی را بین نیازهای کاربر و زیباییها ایجاد کرد میتوان گفت یک رابط کاربری موثر انجام شده است که تعاملات کاربر و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش خواهد داد. شما عزیزان میتوانید با شرکت در دورههای خصوصی مجموعهی ایموریت که بهترین آموزش uiux در شیراز را ارائه میدهد یک رابط و تجربه کاربری خوب طراحی کنید.
UX یا تجربه کاربری چیست؟
کلمه UX مخفف عبارت User Experience در زبان انگلیسی میباشد که در زبان فارسی به آن “تجربه کاربری” یا “تجربه کاربر” گفته میشود. به تمام تجربههایی که حاصل از تعامل با یک محصول هستند و در کاربر شکل میگیرند، تجربه کاربری محصول میگویند.
تستها به طراح کمک میکند که طراحی محصول با نیازها و انتظارات کاربران انطباق بیشتری داشته باشد.
چرا تجربه کاربری مهم است؟
به یک بطری سس گوجه فرنگی فکر کنید. از لحاظ تاریخی ، سس گوجه فرنگی در یک بطری شیشهای عرضه میشد. کاربر باید بیرون شیشه را بزند تا کچاپ بیرون بیاید. اغلب، هیچ سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ زیادی از بطری خارج نمیشود. امروزه بطری سس گوجه فرنگی مجدداً به یک بطری پلاستیکی قابل فشردن طراحی شده است ، که استفاده از آن را آسانتر کرده و به کاربران امکان میدهد میزان بیرون آمدن سس کچاپ را کنترل کنند. طراحان UX باید درباره هر شخصی که از این محصول استفاده میکند، فکر کنند. این ممکن است شامل افراد دارای معلولیت یا افرادی باشد که تجربه زندگی بسیار متفاوتی از زندگی شما دارند. به عنوان مثال، ممکن است یک کاربر برنامهای را پیدا کند که دارای متن زیادی برای استفاده آسان باشد. از طرف دیگر، ممکن است کاربری با نقص بینایی ویژگیهای مختلفی مانند صدا را بخواهد.
تجربه کاربر، احساسی است که کاربر نسبت به تعامل با یک محصول یا تجربه آن دارد.
برای اینکه یک کاربر تجربه خوبی داشته باشد، محصول باید موارد زیر را رعایت کند.
- قابل استفاده باشد
- عادلانه باشد
- لذت بخش باشد
- مفید باشد
به سفارش خرید آنلاین غذا بپردازید. هنگام جستجوی یک رستوران در Google میتوانید عکس غذاها را مشاهده کرده و نظرات سایر افرادی را که در آنجا غذا خوردهاند بخوانید. این تجربه لذت بخش است زیرا شما میتوانید با آگاهی بیشتری در مورد اینکه چه چیزی سفارش دهید، احساس خوشبختی نسبت به محصول را انتخاب کنید. بنابراین، چگونه میتوان فهمید که چه چیزی کاربر را از این محصول راضی میکند؟ اینجاست که تحقیقات انجام میشود. وقتی مردم محصولی را دوست دارند، از آن محصول زیاد استفاده کرده و آن را به دوستانشان توصیه میکنند و استفاده بیشتر افراد از محصول به معنای تجارت بهتر برای شرکت است. به علاوه، هنگامی که کاربران تجربه خوبی با این محصول داشته باشند، احتمالا نظر مثبتی درباره شرکت سازنده آن دارند که یک برد-برد برای کاربر و تجارت است.
طراح UIUX کیست؟
طراح UI/UX به طراحانی گفته میشود که با توجه به دانش طراحی و تجربه کاربری، وظیفهی بهینهسازی واسط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) را برعهده دارند. آنها مسئول طراحی اجزای گرافیکی، نقشههای راهبردی، تحلیل کاربری و دیداری بصری از اپلیکیشنها و وبسایتها هستند. طراح UI/UX معمولاً به یک نفر یا تیمی از افرادی اطلاق میشود که درک عمیقی از نیازها و تمایلات کاربران دارند. آنها این توانایی را دارند تا طراحیهای جذاب و کارآمدی را برای برنامهها یا وبسایتها ایجاد کنند. آنها باید از مفاهیم طراحی گرافیکی، تجربه کاربری، تحلیل کاربری، پژوهش بازار و استراتژیهای دیجیتالی مسلط باشند.
طراحان UI/UX معمولاً با استفاده از نرم افزارهای متنوعی مانند Adobe XD، Sketch یا Figma و … کار میکنند تا ایدههای خود را به طراحیهای قابل اجرا تبدیل کنند. آنها همچنین ممکن است با استفاده از تکنیکهای مختلف مانند wireframing، prototyping و user testing کیفیت واقعی تجربه کاربری را بهبود بخشند. با توجه به اهمیت بهترین تجربه ممکن برای کاربران، طراحان UI/UX نقش بسیار حیاتی در توسعه و موفقیت یک محصول دیجیتال دارند.
ما در ایموریت بهترین و حرفهایترین طراحان UI/UX را گرد هم آوردهایم تا امور مربوط به طراحی سایت شما را با بهرهگیری از روشهای اصولی و تکنیکی به انجام برسانیم.
نقشهای مختلف در طراحی UX
وقتی به کلمه “طراحی” فکر میکنید، ممکن است فکر کنید که همه چیز در مورد جنبههای بصری یک محصول است. اما این تنها یک قسمت کوچک از کاری است که طراحان UX ممکن است انجام دهند. در حقیقت، انواع مختلفی از طراحان UX وجود دارد:
- طراحان تعاملی
- طراحان بصری
- طراحان حرکت یا موشن گرافی
- محققان UX
- فهرست سرفصلهای مطرح شده در این دوره
- آموزش UI/UX
برخی از مفاهیم اولیه UX و UI آورده شده است:
- کاربر محوری: UX و UI باید بر نیازها و خواسته های کاربران تمرکز کند.
- ساده بودن: محصولات باید برای استفاده آسان باشند.
- قابل دسترس بودن: محصولات باید برای افراد با انواع توانایی ها قابل دسترس باشند.
- قابل اعتماد بودن: محصولات باید قابل اعتماد باشند و بدون مشکل کار کنند.
- ایمن بودن: محصولات باید ایمن باشند و از کاربران در برابر آسیب محافظت کنند.
طراحی پرسونا
فرآیند طراحی پرسونا شامل مراحل زیر است:
- تحقیق کاربر: اولین قدم در طراحی پرسونا تحقیق کاربر است. این شامل جمعآوری دادههای مربوط به مشتریان، مانند سن، جنسیت، شغل، موقعیت مکانی، علایق، اهداف و چالشهای آنها است. این دادهها را میتوان از طریق مصاحبهها، پرسشنامهها و مشاهدات جمعآوری کرد.
- ایجاد پرسونا: پس از جمعآوری دادهها، میتوانید پرسوناهایی ایجاد کنید. پرسوناها شخصیتهایی هستند که نماینده گروهی از مشتریان هدف هستند. پرسوناها معمولا شامل اطلاعاتی مانند نام، سن، جنسیت، شغل، موقعیت مکانی، علایق، اهداف و چالشهای مشتری هستند. آنها همچنین ممکن است شامل اطلاعات جمعیت شناختی، مانند درآمد و سطح تحصیلات باشند.
- پرسوناها را به اشتراک بگذارید: پس از ایجاد پرسوناها، باید آنها را با تیمهای طراحی به اشتراک بگذارید. این به تیمهای طراحی کمک میکند تا درک عمیقی از مشتریان خود داشته باشند و محصولاتی ایجاد کنند که برای کاربران جذاب و مفید باشد.
- پرسوناها را به روز نگه دارید: مهم است که پرسوناها را به روز نگه دارید. این به این دلیل است که نیازها و خواستههای مشتریان با گذشت زمان تغییر میکند. با به روز نگه داشتن پرسوناها، میتوانید مطمئن شوید که تیمهای طراحی محصولاتی ایجاد میکنند که برای مشتریان مفید و ارزشمند است.
در اینجا چند نکته برای طراحی پرسونا آورده شده است:
- بر اساس تحقیق مشتری ایجاد کنید. مطمئن شوید که پرسوناهای شما بر اساس دادههای واقعی از مشتریان شما است.
- پرسوناها را خاص نگه دارید. پرسوناهای شما باید به اندازه کافی خاص باشند تا بتوانید نیازها و خواستههای مشتریان خود را به خوبی درک کنید.
- پرسوناها را به روز نگه دارید. مطمئن شوید که پرسوناهای شما با تغییر نیازها و خواستههای مشتریانتان به روز میشوند.
- پرسوناها را با تیمهای طراحی به اشتراک بگذارید. این به تیمهای طراحی کمک میکند تا درک عمیقی از مشتریان خود داشته باشند و محصولاتی ایجاد کنند که برای کاربران جذاب و مفید باشد.
سناریوهای تجربه کاربری
سناریوهای UX معمولا شامل موارد زیر است:
- شخصیت کاربر: این یک شخصیت خیالی است که نماینده گروهی از کاربران هدف است. شخصیت کاربر معمولا شامل اطلاعاتی مانند نام، سن، جنسیت، شغل، موقعیت مکانی، علایق، اهداف و چالشهای کاربر است.
- هدف کاربر: این هدفی است که کاربر سعی دارد با استفاده از محصول یا سرویس به آن دست یابد.
- جریان کار: این مراحلی است که کاربر برای دستیابی به هدف خود باید طی کند.
- تفکر کاربر: این افکار و احساساتی است که کاربر هنگام استفاده از محصول یا سرویس تجربه میکند.
سناریوهای UX میتوانند به روشهای مختلفی استفاده شوند. آنها میتوانند برای کمک به طراحان در درک نیازها و خواستههای کاربران، ایجاد فرضیههای طراحی و آزمایش طراحیها استفاده شوند. آنها همچنین میتوانند برای کمک به تیمهای توسعه در درک نیازهای کاربران و ایجاد محصولاتی که برای آنها مفید و لذت بخش است، استفاده شوند.
نقشه سایت (Site Map)
نقشه سایت معمولا به صورت درختی یا گرافیکی ترسیم میشود. درخت نقشه سایت شامل صفحات وب سایت به عنوان گرهها و روابط بین آنها به عنوان خطوط است. نقشه سایت میتواند شامل اطلاعات اضافی مانند عنوان صفحه، توضیحات صفحه و کلمات کلیدی باشد. این اطلاعات میتواند به طراحان و توسعه دهندگان وب سایت کمک کند تا وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.
در اینجا چند نکته برای ایجاد یک نقشه سایت موثر آورده شده است:
- تمام صفحات وب سایت را شامل کنید.
- روابط بین صفحات را مشخص کنید.
- اطلاعات اضافی مانند عنوان صفحه، توضیحات صفحه و کلمات کلیدی را اضافه کنید.
- نقشه سایت را به روز نگه دارید.
معماری اطلاعات (IA)
IA یک جزء مهم از طراحی UI/UX است. با استفاده از IA، می توانید مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما برای کاربران آسان برای استفاده و درک است.
IA شامل سه مرحله اصلی است:
- تحقیق: اولین قدم در IA تحقیق در مورد کاربران و نیازهای آنها است. این شامل جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه استفاده کاربران از محصولات یا خدمات مشابه، چه اطلاعاتی را جستجو میکنند و با چه چالشهایی روبرو هستند.
- طراحی: پس از تحقیق، میتوانید شروع به طراحی سیستم IA خود کنید. این شامل تصمیم گیری در مورد نحوه سازماندهی اطلاعات، نحوه برچسب گذاری آن و نحوه نمایش آن در محصول یا سرویس است.
- آزمایش: پس از طراحی سیستم IA خود، باید آن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای کاربران مفید و کارآمد است. این شامل آزمایش سیستم با کاربران واقعی و دریافت بازخورد از آنها است.
اسکچ (Sketch)
اسکچ یک ابزار برداری است، به این معنی که از خطوط، منحنیها و اشکال برداری برای ایجاد طرحها استفاده میکند. این بدان معناست که طرحهای اسکچ مقیاس پذیر و قابل تنظیم هستند و میتوانند در هر اندازهای چاپ شوند.
اسکچ دارای طیف گسترده ای از ویژگیها است که آن را برای طراحی UI و UX ایده آل میکند. این ویژگیها شامل موارد زیر است:
- کتابخانهای از عناصر UI از جمله دکمهها، کادر متنی، لیستها و غیره
- توانایی ایجاد انیمیشن
- توانایی همکاری با سایر طراحان
- توانایی انتشار طرحها به صورت آنلاین
در اینجا چند نکته برای استفاده از اسکچ برای طراحی UI و UX آورده شده است:
- از کتابخانه عناصر UI استفاده کنید. این میتواند شما را در شروع کار سریعتر کند و اطمینان حاصل کند که طرحهای شما با استانداردهای صنعت مطابقت دارند.
- از انیمیشن استفاده کنید. این میتواند به طرحهای شما جذابیت و هیجان بیشتری ببخشد.
- با سایر طراحان همکاری کنید. این میتواند به شما کمک کند تا بازخورد دریافت کنید و طرحهای خود را بهبود بخشید.
- طرحها را به صورت آنلاین منتشر کنید. این میتواند به شما کمک کند تا طرحهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و بازخورد دریافت کنید.
وایرفریم (WireFrame)
وایرفریمهای مختلف وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از انواع رایج وایرفریم عبارتند از:
- وایرفریم کم جزئیات: وایرفریم کم جزئیات طرحی بسیار ساده است که فقط خطوط و شکلهای اساسی را نشان میدهد. این نوع وایرفریم برای تجسم اولیه ساختار محصول و نحوه تعامل کاربران با آن مناسب است.
- وایرفریم متوسط جزئیات: وایرفریم متوسط جزئیات طرحی است که جزئیات بیشتری از محصول را شامل میشود، مانند دکمهها، لیستها و فرمها. این نوع وایرفریم برای آزمایش ایدههای طراحی و دریافت بازخورد از کاربران مناسب است.
- وایرفریم پر جزئیات: وایرفریم پر جزئیات طرحی بسیار دقیق است که شامل تمام جزئیات بصری محصول، مانند رنگ، فونت و تصاویر است. این نوع وایرفریم برای توسعه محصول نهایی مناسب است.
در اینجا چند نکته برای طراحی وایرفریم موثر آورده شده است:
- با کاربران خود شروع کنید. قبل از شروع طراحی، از کاربران خود تحقیق کنید و درک کنید که آنها از محصول چه میخواهند.
- ساده نگه دارید. وایرفریمها باید ساده و آسان برای درک باشند. از استفاده از جزئیات بصری زیاد اجتناب کنید.
- آزمایش کنید. وایرفریمهای خود را با کاربران آزمایش کنید و بازخورد از آنها دریافت کنید.
- انعطاف پذیر باشید. وایرفریمها طرح اولیه هستند و ممکن است نیاز به تغییر داشته باشند. در برابر تغییر باز باشید و از بازخورد کاربران خود استفاده کنید تا وایرفریمهای خود را بهبود بخشید.
موکاپ (Mokeup)
موکاپها ابزاری مفید برای طراحان هستند که میتوانند به آنها کمک کنند تا ایدههای خود را به صورت بصری به تصویر بکشند و بازخورد از کاربران دریافت کنند. موکاپها همچنین میتوانند به طراحان کمک کنند تا مشکلات احتمالی در طراحی خود را شناسایی کنند و قبل از ساخت محصول نهایی آنها را برطرف کنند.
موکاپها انواع مختلفی دارند، اما برخی از انواع رایج عبارتند از:
- موکاپهای وب سایت: موکاپهای وب سایت نمایشی از یک وب سایت هستند که به صورت گرافیکی یا با استفاده از نرم افزار طراحی ایجاد میشوند. موکاپهای وب سایت اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی یا برای تست تعاملات کاربر استفاده میشوند.
- موکاپهای اپلیکیشن: موکاپهای اپلیکیشن نمایشی از یک اپلیکیشن هستند که به صورت گرافیکی یا با استفاده از نرم افزار طراحی ایجاد میشوند. موکاپهای اپلیکیشن اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی یا برای تست تعاملات کاربر استفاده میشوند.
- موکاپهای بسته بندی: موکاپهای بسته بندی نمایشی از بسته بندی محصول هستند که به صورت گرافیکی یا با استفاده از نرم افزار طراحی ایجاد میشوند. موکاپهای بسته بندی اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی یا برای تست تعاملات کاربر استفاده میشوند.
- موکاپهای محیط: موکاپهای محیط نمایشی از یک محیط فیزیکی هستند که به صورت گرافیکی یا با استفاده از نرم افزار طراحی ایجاد میشوند. موکاپهای محیط اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی یا برای تست تعاملات کاربر استفاده میشوند.
پروتوتایپ (Prototype)
پروتوتایپها میتوانند به شما کمک کنند تا بازخورد از کاربران دریافت کنید و اطمینان حاصل کنید که محصول شما برای نیازهای آنها مناسب است. در اینجا چند نمونه از انواع پروتوتایپها آورده شده است:
- پروتوتایپهای کاغذی: این نوع پروتوتایپها از کاغذ و سایر مواد ساده ساخته شدهاند و اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی اولیه استفاده میشوند.
- پروتوتایپهای دیجیتالی: این نوع پروتوتایپها با استفاده از نرم افزار طراحی ساخته میشوند و اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی دقیقتر استفاده میشوند.
- پروتوتایپهای فیزیکی: این نوع پروتوتایپها از مواد واقعی مانند چوب، فلز و پلاستیک ساخته شدهاند و اغلب برای آزمایش ایدههای طراحی در دنیای واقعی استفاده میشوند.
روانشناسی در طراحی رنگها
هنگام انتخاب رنگها برای طراحی خود، مهم است که تأثیرات روانشناختی رنگها را در نظر بگیرید. رنگهای خاصی میتوانند برای ایجاد احساسات خاصی در بیننده بهتر از رنگهای دیگر باشند. به عنوان مثال، اگر میخواهید یک وب سایت ایجاد کنید که هیجان انگیز و انرژی زا باشد، ممکن است بخواهید از رنگهای قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید. با این حال، اگر میخواهید یک وب سایت ایجاد کنید که آرام و آرامش بخش باشد، ممکن است بخواهید از رنگهای آبی، سبز و بنفش استفاده کنید.
فیگما (Figma)
Figma ابزاری قدرتمند برای ایجاد طرحهای بصری است. این شامل طیف گستردهای از ویژگیها است، از جمله:
- ابزارهای برداری و پیکسلی
- کتابخانه عناصر و قالبها
- همکاری زنده
- بازخورد و نظرات
- صادرات به انواع فرمتهای فایل
Figma یک ابزار انعطافپذیر است که برای انواع پروژهها استفاده میشود. این را میتوان برای ایجاد طرحهای وب و موبایل، گرافیک برداری، طرحهای رابط کاربری و موارد دیگر استفاده کرد.
در اینجا چند مزیت استفاده از Figma آورده شده است:
- مبتنی بر وب: Figma یک ابزار مبتنی بر وب است، بنابراین میتوان از آن از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت استفاده کرد. این بدان معناست که میتوانید از آن در خانه، در محل کار یا در حال حرکت استفاده کنید.
- همکاری: Figma یک ابزار همکاری است، بنابراین میتوانید از آن برای همکاری با سایرین در طرحها استفاده کنید. این میتواند یک راه عالی برای دریافت بازخورد و نظرات در مورد طرحهای شما باشد.
- انعطاف پذیر: Figma یک ابزار انعطاف پذیر است، بنابراین میتوان از آن برای انواع پروژهها استفاده کرد. این را میتوان برای ایجاد طرحهای وب و موبایل، گرافیک برداری، طرحهای رابط کاربری و موارد دیگر استفاده کرد.
- یادگیری آسان: Figma یک ابزار آسان برای یادگیری است، بنابراین میتوانید شروع به استفاده از آن به سرعت کنید.
مطالب مورد بحث
• مبانی طراحی تجربه کاربری (UX)
• آشنایی با فرایند طراحی UX
• آشنایی با فریم وایر
• طراحی و ایجاد نمونههای اولیه در Figma
• طراحی وب سایت Responsive در Adobe XD
سرفصل دورههای آموزشی UI/UX
طراحی تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) دو جنبه مهم از طراحی محصول هستند. UX مربوط به نحوه احساس کاربران هنگام استفاده از محصول است، در حالی که UI مربوط به نحوه ظاهر و احساس محصول است. طراحی UX شامل درک نیازها و خواستههای کاربران و ایجاد محصولی است که برای آنها آسان و لذت بخش باشد. این شامل مواردی مانند تحقیقات کاربر، طراحی گردش کار و آزمایش محصول است. طراحی UI شامل ایجاد رابط کاربریای است که برای استفاده آسان و جذاب باشد. این شامل مواردی مانند انتخاب فونتها و رنگها، طراحی صفحات و ایجاد عناصر بصری است.
طراحی پرسونا یک فرآیند است که تیمهای طراحی را قادر میسازد تا درک عمیقی از مشتریان خود داشته باشند. این به تیمهای طراحی کمک میکند تا محصولاتی ایجاد کنند که برای کاربران جذاب و مفید باشد.
سناریو تجربه کاربری (UX) یک داستان است که مراحل استفاده از یک محصول یا سرویس توسط کاربر را توصیف میکند. سناریوها برای کمک به طراحان در درک نیازها و خواستههای کاربران و ایجاد محصولاتی که برای آنها مفید و لذت بخش است، استفاده میشوند.
نقشه سایت یک نمایش گرافیکی از ساختار یک وب سایت است. این شامل تمام صفحات وب سایت، همراه با روابط بین آنها است. نقشه سایت یک ابزار مهم برای طراحان و توسعه دهندگان وب سایت است. این به آنها کمک میکند تا ساختار وب سایت را درک کنند و اطمینان حاصل کنند که وب سایت برای کاربران آسان برای استفاده است.
معماری اطلاعات (IA) یک فرآیند است که نحوه سازماندهی و نمایش اطلاعات در یک محصول یا سرویس را تعریف میکند. IA به اطمینان از اینکه اطلاعات برای کاربران قابل دسترسی، قابل درک و قابل استفاده است کمک میکند.
اسکچ یک ابزار طراحی گرافیکی است که برای ایجاد رابطهای کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) استفاده میشود. اسکچ یک ابزار قدرتمند است که میتواند برای ایجاد طیف وسیعی از طرحها استفاده شود، از طرحهای اولیه تا طرحهای نهایی.
وایرفریم یک طرح اولیه از یک وب سایت یا برنامه است که ساختار و نحوه تعامل کاربران با آن را نشان میدهد. وایرفریم معمولا با استفاده از خطوط، شکلها و متن ساده ایجاد میشود و شامل جزئیات بصری مانند رنگ، فونت یا تصاویر نمیشود. هدف از وایرفریم کمک به طراحان و توسعه دهندگان در درک نحوه عملکرد محصول و شناسایی هرگونه مشکل احتمالی قبل از سرمایه گذاری در توسعه کامل است.
موکاپ یک مدل گرافیکی یا شبیه سازی از یک محصول یا محیط فیزیکی است. موکاپها اغلب برای نمایش ایدههای طراحی یا برای تست تعاملات کاربر استفاده میشوند. موکاپها میتوانند به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار طراحی ایجاد شوند.
پروتوتایپ یک نسخه اولیه از یک محصول یا سرویس است که با استفاده از آن میتوان ایدههای طراحی را آزمایش کرد و بازخورد از کاربران دریافت کرد. پروتوتایپها میتوانند به صورت فیزیکی یا دیجیتالی ساخته شوند. پروتوتایپها ابزاری مهم در فرآیند توسعه محصول هستند زیرا میتوانند به شما کمک کنند تا مشکلات احتمالی در طراحی خود را شناسایی کنید و قبل از ساخت محصول نهایی آنها را برطرف کنید.
روانشناسی رنگها مطالعه نحوه تأثیر رنگها بر احساسات و رفتار انسان است. رنگها میتوانند تأثیرات قدرتمندی بر ذهن و بدن ما داشته باشند و میتوانند خلق و خو، سطوح انرژی و حتی تصمیم گیری ما را تحت تأثیر قرار دهند. در طراحی، رنگها می توانند برای ایجاد احساسات خاصی در بیننده استفاده شوند. به عنوان مثال، رنگ قرمز اغلب با هیجان، انرژی و خطر همراه است، در حالی که رنگ آبی اغلب با آرامش، سکوت و آسایش همراه است.
Figma یک ابزار طراحی گرافیکی مبتنی بر وب است که برای ایجاد و همکاری در طرحهای وب و موبایل استفاده میشود. Figma یک ابزار محبوب برای طراحان، توسعه دهندگان و مدیران محصول است و بیش از 4 میلیون کاربر دارد.
تماس با ما برای شرکت در دوره آموزشی UIUX
آیا علاقهمند به یادگیری طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری هستید؟ آیا میخواهید مهارتهای خود در زمینه UI/UX را به سطح بالاتری برده و در حوزهی طراحی دیجیتال مسلط شوید؟ اگر پاسختان بله است، ما در ایموریت آمادهی همکاری با شما هستیم.
ایموریت با بیش از چندین سال تجربه در آموزش مباحث UI/UX ، یکی از برترین مراکز آموزشی در این حوزه است. ما دورههایی را ارائه میدهیم که به شما کمک میکنند تا مهارتهای لازم برای طراحی رابط کاربری منحصر به فرد و تجربه کاربری بهتر را بیاموزید.
در ایموریت، ما روی آموزش کاربران از سطح مبتدی تا پیشرفته تمرکز داریم. در دورههای ما، شما با مفاهیم اصولی طراحی رابط کاربری آشنا میشوید و مهارتهای عملی لازم برای ایجاد طرحهای جذاب و کاربردی را به دست میآورید. همچنین، ما به شما نکاتی را درباره بهینهسازی تجربه کاربری برای موبایل و وب آموزش میدهیم تا بتوانید طرحهایتان را به بهترین شکل ممکن برای هر پلتفرم پیادهسازی کنید. ایموریت را به عنوان برترین مجموعه برگزار کننده دورههای آموزش رابط و تجربه کاربری در شیراز بشناسید.
اگر علاقهمند به شرکت در دورههای آموزش UI/UX ما هستید یا سوالی دارید، لطفاً با ما تماس بگیرید. تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند و سوالاتتان را پاسخ دهد. برای برقراری ارتباط با ما میتوانید از طریق شمارههای زیر با ما در ارتباط باشید.
با ایموریت، به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری خلاقانه و حرفهای دست پیدا کنید. منتظر شما هستیم!