مقالات UI/UX
عادتهای منفی طراحان UI/UX که باید ترک شوند
هدف UI/UX نه تنها زیبایی اپلیکیشن و وب سایتها بوده است، بلکه آسان بودن کار با رابط کاربری برای کاربران نیز میباشد. طراحان UI/UX جهت استفادهی راحتتر تجربه و رابط کاربری باید مولفه و تکنیکهایی را مد نظر گیرند و
معرفی ابزارهای پروتوتایپ و مدلسازی
ابزارهای نمونه سازی این امکان را به طراحان میدهد تا نمونههای اولیهای بسازند که شبیه نمونههای واقعی باشد. با استفاده از نمونههای اولیه میتوان در زمان و هزینه صرفه جویی کرد زیرا قبل از توسعهی محصول میتوان از مشکلات و
اصول روانشناسی رنگها در UI/UX
رنگ ها بینایی افراد را تحریک میکنند چون چشمها با استفاده از خط عصب بینایی با مغز ارتباط دارند، و مغز جایی است که تمامی احساسات و عواطف در آن شکل میگیرند. پس رنگها میتوانند به عنوان یک عنصر بسیار
تفاوت وایرفریم (Wireframe) با اسکچ (Sketch)
هنگامی که قصد طراحی یک وب سایت یا برنامه را دارید، در اولین مرحله ایدههایی به ذهن شما میرسد. برای تبدیل ایدهها به رابط کاربری قابل درک و همچنین اشتراک گذاری آنها با ذینفعان و اعضای تیم نیاز به طراحی
انواع روشهای تحقیق در تجربه کاربری (UX)
بعد از این که اهداف یک پروژه را تعیین کردیم و برنامهریزی در مورد چارچوب تحقیقاتی خود را مشخص نمودیم، باید در مورد تکنیک و روش تحقیقی خود تصیمگیری کنیم. روش تحقیق انتخابی ما، باید به بهترین وجه در خدمت
تفاوت معماری اطلاعات (IA) و سایت مَپ
یکی از مهمترین نیازهای سایت برای بررسی وب سایتها داشتن یک نقشهی سایت میباشد؛ همچنین طراحان UI/UX، به یک برنامهای برای سازماندهی محتوا و اطلاعات وب سایت نیاز دارند. در این مقاله سعی داریم مفهوم معماری اطلاعات (IA) و نقشهی سایت (Sitemap)